Tuesday 10 June 2014

Set Kesihatan Asas

Salam sejahtera..

Semoga semua dalam keadaan yang sihat disamping keluarga dan sahabat handai...
Cakap pasal sihat ne kan..ne mau share suplement yang memberikan nutrien untuk seisi keluarga
yang dapat membantu menjadi lebih sihat dan bertenaga...:)

Shaklee Family terdiri daripada 4 Supplemen asas & vitamin ini paling popular dalam set penjagaan kesihatan Shaklee..


1. Vitalea – Multivitamin with Iron formula
2. Vitamin C 500mg – sustained release
3. B Complex
4. Energizing Soy Protein (ESP) 

~ Antara kebaikan set Shaklee Family Wellness :-

1. Membantu mempertingkatkan kesihatan secara menyeluruh
2. Membantu anda berasa lebih bertenaga
3. Menguatkan sistem imun anda
4. Membekalkan khasiat untuk kulit, rambut, kuku, tulang dan otot yang sihat
Vitalea – Multivitamin with Iron formula


Merupakan multivitamin yang lengkap.Sebiji Vitalea mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral penting yang diperlukan oleh tubuh badan kita. Vitalea juga membantu kepada mereka yang mengalami tekanan darah rendah.

Vitamin C 500mg – sustained release
Vitamin C Shaklee Sustained Release merupakan produk yang menawarkan vitamin C dengan kawalan pelepasan secara semulajadi yang menggunakan proprietari dengan sistem penyaluran semulajadi yang melepaskan vitamin C sedikit demi sedikit dalam masa 5 jam. Merupakan antioksidan yang kuat, vitamin C merupakan nutrien yang mempunyai fungsi menyeluruh yang dapat menyokong kesihatan jantung, kesihatan imun, keutuhan sel serta kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, oto dan pembuluh darah.

B Complex 

Tekanan hidup, pengambilan alkohol dan preskripsi ubat-ubatan berunsurkan dadah berupaya meningkatkan risiki pengurangan vitamin B dalam tubuh badan. Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik sama ada daripada kesihatan jantung, menguruskan tekanan apatah lagi penyaluran tenaga bagi proses metabolisma. Shaklee Vitamin B mengandungi kesemua 8 vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan anda bagi menggantikan nutrisi vitamin B yang hilang bagi membantu menguatkan jantung, peparu, dan organ-organ penting yang lain.

Energizing Soy Protein (ESP) 

ESP Soy Protein Isolate Powder merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya. Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14gram protein soya dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan dan ini amat baik untuk jantung. Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur. Paras glisemik indeks yang rendah dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah normal. Membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolesterol normal dan mengalakkan kesihatan jantung dan prostat. 



FB Page : Otie’s Liew
Shaklee ID : 1080313
Emel : stephanieliew86@gmail.com
SMS/ Whatsapp : 014 8661921


“It is health that is real wealth and not pieces of gold and silver” – Mahatma Gandhi


No comments:

Post a Comment